כולנו אחד כולנו ביחד

together

"כולנו אחד כולנו ביחד" זאת לא סתם אמירה יפה אלא זאת דרך האמת. "אחד" בגימטריה זה אהבה, ואחד מרמז על אלוהים (שהוא יחיד ומיוחד) שהוא אהבה ללא תנאים.
כולנו אחד – זאת אומרת שכולנו מהווים את האלוהות, את האהבה ללא תנאים. אין עניין של פירוד, חס ושלום. עולם הגשמי, הגוף שיש לכל אחד ואחד מאתנו מהווה אשליה. עולם הרוחני, נשמה שיש לכל אחד ואחד אף היא מהווה אשליה. שכן כתוב בפירוש: "בראשית ברא אלוהים את השמים ואת הארץ". "את השמים" – עולם הרוחני, "את הארץ" – עולם הגשמי", שני עולמות אלה מהווים בריאה, זאת אומרת אשליה. האמת שקדמה לבריאה הזו, האמת היחידה הינה "בראשית ברא אלוהים" – אלוהים, האהבה ללא תנאים.


אם כן טרם הגענו לכאן, טרם נכנסנו לעולם הזה, לעולם ההזיה, בין גשמי בין רוחני, חשנו את האחד, את העובדה שכולנו אלוהיים, שכולנו מהווים אחד שלא ניתן לפירוד לעולם. על אף ההזיה/אשליה של העולם הזה האמת נשארה בעינה, חזקה ויציבה: כולנו (כל הנבראים ללא יוצא מן הכלל) אחד, כולנו אלוהים אחד, כולנו אהבה ללא תנאים אחת שלא ניתנת לפירוד בשום פנים ואופן.
ככל שאנחנו פועלים על פי האמת: "כולנו אחד כולנו ביחד" אנחנו מתחברים עם עצמינו, עם האהבה ללא תנאים שאנחנו מהווים וצועדים בדרך האמת לכיוון עולם האהבה שהאשליה מנסה כביכול להסתיר מאיתנו.

עלינו כחברה להתנער לגמרי מכל מאפיין חברתי שמעודד את נושא ההפרדה בין הנבראים כגון נושא ההשוואתית בין אחד לשני או שיפוט וביקורת אחד על השני. כל שיפוט, השוואה, ביקורת מביאים להתחזקות האשליה ועידוד השקר של הפירוד, חלילה, ולהתרחקות מהאמת של מי שאנחנו.
במקביל עלינו לעודד כל התנהגות חברתית מאחדת שמקרבת אותנו לאמת היחידה שכולנו אחד וכולנו ביחד – כולנו מהווים אהבה ללא תנאים אחת שלא ניתנת לפירוד כלל וכלל!

בתהלים כתוב: "אמת מארץ תצמח" – אחד הפירושים לפסוק הוא שגם אם האמת קבורה עמוק באדמה סופה לצמוח ולגדול. אז בואו כולנו נשקה את האמת ונעזור לה להתפשט בקרב העולם כולו, כשנתחיל מעצמינו: כל אחד ואחד מאתנו יפעל מתוך אהבה ויראה כיצד להיות פחות שיפוטי, פחות ביקורתי, כיצד לעשות פחות השוואות בין אחד לשני או בין דבר לדבר ועל זו הדרך לשוב לאמת ולחיות את האמת שהוא אחד עם כולם, שהוא אהבה ללא תנאים.

מאמרים רלבנטים: