מניע מאהבה בלבד

מניע מאהבה בלבד
יש רק אהבה ללא תנאים בעולם!

יש אומרים שיש שני מניעים לפעולות שלנו: מניע של אהבה או מניע של פחד. כדי שנצליח בפעולות שלנו וכדי שנתחבר לאלוהות שבתוכנו דהיינו לאהבה ללא תנאים שבתוכנו אנחנו צריכים לבצע את הפעולות שלנו מתוך מניע של אהבה בלבד. אבל בכל זאת אנחנו בני אדם ולעיתים קשה לנו לפעול רק מתוך מניע האהבה והאינסטינקט שלנו הוא לפעול מתוך פחד. אז מה עושים?

אין עוד מלבדו, אין רע בעולם, יש רק אהבה בעולם. אם כן לפחד אין מקום. אותו מניע של פחד תמיד אבל תמיד מונע ממניע של אהבה. לדוגמא: אם אדם נקלע למצב שחית טרף רודפת אחריו אז הוא בורח ממנה כשהמניע הכי בולט כאן הוא מניע של פחד. אבל אם נכנס פנימה לתוך הסיטואציה הזאת נוכל לומר שאותו אדם בורח כי הוא אוהב את החיים ועל כן הוא מונע מאהבה. דוגמא נוספת היא שהורים מסרבים לקנות אופנוע לבן שלהם כי הם מפחדים עליו. יש כאן מניע של פחד אבל גם מניע ברור של אהבה, אהבת הבן.

כל הסיטואציות בכללותן מכילים מניע של אהבה בלבד. פחד נחשב להעדר אהבה. אין רע בעולם ועל כן אין פחד, יש העדר אהבה. זה מאוד מזכיר את "תורת הסקאלה" שדיברנו עליה שיש מדידה מהטוב ועד הטוב ביותר, שהמצב הטוב לא כולל בתוכו את הרע אלא יש אך ורק מעט טוב שהשאיפה שאותו מעט טוב יגדל לטוב ביותר. גם כאן אין פחד, יש מניע עם מעט אהבה עד למניע שאפשר לזהותו בכללותו כמניע של אהבה מוחלטת (במקביל לטוב ביותר בסקאלה).

אז כמו שהובא במאמר "רק כדי שתהיה מאושר", אנחנו משתמשים בעיצה דומה גם כאן. כל אשר עלינו לעשות הוא לשנות את הכוונה של המניע שלנו. במקום שנכוון שהמניע שלנו מגיע ממקום של פחד, נמצא את האהבה שבאותה סיטואציה ונתמקד בה, שהיא זאת שמניעה אותנו (אני בורח כי אני אוהב את החיים, אנחנו מסרבים לקנות אופנוע כי אנחנו אוהבים את הבן שלנו). סביר להניח שהפעולות האלה יצליחו יותר כשהן מונעות מאהבה מאשר הם מונעות מפחד.

הרי לנו חיים שמונעים אך ורק מהטוב ביותר, מבורא עולם, מאהבה ללא תנאים :)

מאמרים רלבנטים:

הוספת תגובה חדשה

4 תגובות על: מניע מאהבה בלבד

  1. מאת בצלאל:

    איך אני צריך להתייחס לאותם אנשים שמניעהם מושפעים מתאוות בצע,תאוות בשרים,תאוות אכילה,תחרותיות ,גזילה,חמדנות?
    האם גם אלה מונעים במקור מאהבה או שהם מונעים מתפיסת מציאות מעוותת ושיקרית שאין לה שום קשר לאהבה?

    • מאת ליאת:

      המאמר במקור בא לייעץ איך להפוך מניע מפחד למניע של אהבה למי שבוחר בטוב ורוצה תוך חשיבה חיובית וכוונה אמיתית שהמניע שלו יהיה מניע מאהבה.
      כמובן שניתן לנתב כל מניע שבא מתאווה וכו' למניע של אהבה אבל זה תלוי בבחירה של האדם בעצמו. לי ולך יש את הבחירה לראות את העולם באור חיובי ושלא קיימים אצל שאר האנשים מניעים שליליים אלא רק מניע של אהבה וטוב. ותזכור תמיד שהעולם מהווה מראה ואז אתה מגדיל את הטוב אצלך ובעולם כולו.
      כל טוב!
      ליאת.

  2. מאת בצלאל:

    מה שאת אומרת להבנתי זה שלא צריך לעניין אותך מאחרים אלה אך ורק להיתרכז באמונה שלך האישית שאומרת שהעולם הוא אמיתי וטוב!?
    בברכה

    • מאת ליאת:

      זה היינו הך, כשאתה מאמין בטוב של אחרים אתה למעשה מאמין בטוב שלך וכשאתה מאמין בטוב שלך אתה רואה אותו באחרים. יש דברים שקל לך יותר לשנות בעצמך מאשר באחרים ויש דברים שיותר קל לך לשנות בהשקפה על אחרים מאשר בעצמך.
      במקרה הזה אתה עובד בכיוון שהמניע שלך יהיה ככל האפשר מניע של אהבה ואז ההשקפה שלך על אחרים משתנה בהתאם. אם קשה לך לשנות את המניע שלך אז תחשוב שהמניע של האנשים שאתה רואה הוא מניע של אהבה ואז אתה תשתנה בהתאם. זה הרעיון של העולם מראה והרעיון של "עזר כנגדו", שהעולם בא רק לעזור לך.
      שבת שלום!
      ליאת.